Vejledninger til Signaturcentralen og AD brugere

Du kan her finde hjælp til signaturcentralen og din Nexus adgang som Active Directory (AD) bruger. Du kan læse nederst på siden hvad en AD bruger er.

Vejledninger til Signaturcentralen:

Vejledninger til AD:

Oftest stillede spørgsmål

"Min bruger er blevet låst. Jeg var på igår!" - Hvis du har skrevet din adgangskode forkert flere gange i træk er din bruger låst. Du bedes vente en halv time for at din bruger automatisk åbnes, og derefter prøve igen.

"Nexus siger mit brugernavn eller adgangskode er forkert!" (Ferie) - Hvis du har været væk i 1-3 måneder kan din adgangskode have været udløbet. Adgangskoder på AD skal skiftes hver tredje måned. Følg vejledningen for 'Ændring af adgangskode til Nexus' og prøv derefter igen med en ny kode.

Hvad er forskellen på AD bruger og Nexus bruger?

Viser IT infrastruktur af AD bruger, beskrevet i nedenstående tekst.

Har du en AD bruger er du oprettet i Gribskovs IT-afdeling som bruger. Du får mulighed for at benytte dit brugernavn og adgangskode i både signaturcentralen og Nexus. Da din kode er i Gribskovs IT-afdeling, skal du benytte password.gribskov.dk for at skifte kode. Bliver du låst ude ved at skrive forkert kode flere gange, så skal du vente.

Har du en Nexus bruger er du oprettet i Nexus. Du har dermed ikke noget at gøre med IT afdelingen, og kan ikke tilgå fælles medicinkort med en digital signatur. Da din bruger er i Nexus, skal du se bort fra vejledningerne på denne side. Brug i stedet Kvikguides i 'System' -> 'Skift af adgangskode'. Bliver du låst ude ved at skrive forkert kode flere gange, så skal du kontakte din brugerstyrer eller leder.